Руски дом

Културно-образовни програм Академије „Гњесини“ поводом Дана словенске писмености и културе

Сваког 24. маја у години, словенски свет прославља Дан словенске писмености и културе у знак сећања на творце првог словенског писма, Свете Ћирила и Методија. Руски дом је и ове године припремио културно-образовни програм посвећен овом празнику.

На дан обележавања празника у Великој сали Руског дома, а сутрадан у комплексу средњовековне тврђаве „Голубачки град“ наступио је Ансамбл савремене хорске музике «Altro coro» (уметнички руководилац, ректор Руске музичке академије „Гњесини“ Москва Александар Рижински). У извођењу овог музичког састава могла су се чути  мало позната у Русији и иностранству хорска дела словенских композитора 20. и 21. века: Алфреда Шнитке, Арво Пјарта, Игора Мициевског, Георгија Свиридова, Валерија Кикти и других композитора. Ансамбл «Altro coro» је лауреат међународних такмичења, активно наступа у Русији и иностранству. Чине га студенти Руске музичке академије ,,Гњесини“.

Догађај је привукао пажњу широг аудиторијума, скренувши пажњу јавности на значај културе, језика, писмености – карике која повезује чланове заједнице словенских народа.

На путу до Голубачке тврђаве гости из Русије посетили су манастир Тумане и Спомен-парк Чачалица, где су положили цвеће на споменике борцима и официрима Црвене армије палим у борбама против фашистичког окупатора приликом ослобађања Југославије.

Програм посвећен Дану словенске писмености и културе у Србији обогаћен је отвореним мастер клас радионицама професора Руске музичке академије „Гњесини“. У Руском дому својим извођачким умећем са младим колагама из Србије поделили су се ректор Академије „Гњесини“, професор хорског дириговања Александар Рижински  и декан оркестарског факултета Академије, катедра за виолину и виолу Олга Кожурина.  Овом приликом одржан је и сусрет са будућим студентима Академије, који су захваљујући програму Руске Федерације за бесплатно студирање странаца на руским универзитетима добили прилику да постану део ове угледне академске институције.